06 September 2011

terima kasih mama abah

salam mama abah..
terima kasih kerana selama ini anggap saya sbagai seorang anak..
walaupon kite x pernah ade pertalian..tapi mama dan abah tetap anggap sy sebagai anak sndiri..
saya bnyak dah terhutang budi dgan mama dan abah..
bg sy makan,tumpangkn saya tidur..itu sume akan saya kenang..
ye saya tau..mama abah terkilan dgan keputusan itu..
tapi..itu semua kehendak ALLAH...
saya x mampu mengubahnye..x mampu memaksa...
mungkin nie la balasan yg saya dapat...
saya tau..saya x layak tuk jd anak menantu mama..
saya bkn dididik dengan ilmu agama yang kuat...
itu sebab la sy x muncul dalam mimpi anak mama....
dan kerana itu lah..berat mulut ini memanggil 'mama abah'
hanya mampu memanggil 'mak cik dan pak cik'
tapi sekarang..
Alhamdulillah saya dah berubah..

mama abah
saya minta maaf atas segala kesilapan saya sepanjang perkenalan kite..
andai kata sy terkasar bahasa..
andai kata saya ada mengguris hati.
andai kata saya terkurang ajar...
maaf kn saya..dari ujung rambut..hingga kehujung kaki..
maaf kn saya..andai kata saya termakan terminum..halal kn la...

insyaALLAH..
saya x akan lupe kn jasa baik mama abah..
walau lepas ni..mungkin mama abah x mendengar berita tntang saya...saya tetap akan mengingati anda...
tempat jatuh lagikn dikenang..inikn pula tempat bermanja...tempat saya menumpang kasih..
saya x akn lupe anda semua..
saya sayang mama abah macam saya sayang mak dan abah saya...
terima kasih abah...
kerana dapat mengubati rindu saya pada abah kndung saya...
saya amat menghargai nya...


maaf kn saya..
kalau lepas ni..mama abah x mendengar lg berita tntang saya..
saya bukan hendak memutuskn hubungan ini...
tapi saya perlukan masa..
saya x akan lupe kn semua nya..
jalan-jalan,lorong-lorong kerumah mama abah saya x akan lupa skali
maaf kn saya andai semalam adalah kunjungan terakhir dari saya...

maaf kn saya
andai warkah ini menitis kn air mata mama...
maaf kn saya...
saya terpaksa lakukn ini semua...
saya harap mama abah faham keadaan saya..

insyaALLAH..
suatu ari nanti saya akn menjejakan kaki saya kerumah mama abah..
saya jnji..saya cuma x tau bila...dan macam mana keadaan nya..

kepada anak mama..
saya doa kn segala yang terbaik pada nya..
semoga ALLAH tetap kn pilihan hati nya..
semoga kekal bahagia..
halal kn makan minum saya..
maafkn saya atas kesilapan yang lalu
saya x akn lupa kn kenangan terindah kita bersama..

maaf..
hanya ini yg mampu saya coretkn..
semasa kedatangan semalam..saya x mampu luah kn nya

terakhir sekali..
abadikn kenangan kita bersama selamanya...
setiap detik setiap waktu..saya xakan lupakan nya...

salam ikhlas dari 'anak mu yang jauh'

2 comments: